Заява про прийняття спадщини – це офіційний документ, який складається особою, яка має право на спадщину від покійного, з метою підтвердження її наміру прийняти спадщину та оформлення правового статусу спадкоємця.

Цей документ складається в нотаріальній формі та містить відомості про особу спадкоємця, вказівку на покійника, опис майна, що входить до складу спадщини, та інші відомості, необхідні для юридичного оформлення спадщини. Ви можете скласти зачву самостійно спираючись на прототип нижче, або оберіть нотаріуса та попросіть його скласти проект заяви.

Зміст заяви:

  1. Дата смерті спадкодавця.
  2. Ступінь спорідненності.
  3. Перелік наслідуваного майна.
  4. Відомості про інших спадкоємців (якщо вони є).
  5. Перелік наданих документів.

Зразок зяви про прийняття спадщини

ЗАЯВА ПРО ПРИЙНЯТТЯ СПАДЩИНИ
Нотаріусу Горбуров Кирил Євгенович
Київського міського нотаріального округу
Заявник _________________________________
П.І.Б., дата народження, ІПН, адреса, тел.
Заява.
дата місяць рік помер(ла) _______________
що мешкав(ла) за адресою: _______________
На день смерті залишилось спадкове майно, яке складається з:
– квартири за адресою: ____________________, 
– земельної ділянки площею ____ га, за адресою _________,
– ____(вкажіть інше майно)_____.
Вказане спадкове майно я приймаю.

Крім мене, спадкоємцем першої черги є
_____________________, мешкає за адресою _______________.

До цієї заяви додаю:
– свідоцтво про смерть спадкодавця;
– довідку про останнє місце проживання спадкодавця;
– свідоцтво про моє народження.
Інші документи будуть подані додатково.

“__” _____ 20__ року ___________ /______________/ Підпис П.І.Б.

Кому подавати заяву про прийняття спадщини

Як обрати нотаріуса

Обирайте нотаріуса за наступними ознаками

  1. Місцезнаходження нотаріуса.
    Шукайте нотаріуса у тій місцевості де був прописаний померлий.
    Якщо це місто – будь-який нотаріус у місті.
    Якщо район – будь-який нотаріус у районі.
    Нотаріус може бути як приватний (їх більше) так і державний у державній нотаріальній конторі (їх менше, а отже – черги, більші строки, менше часу та уваги до вас).

  2. Нотаріус згоден вести вашу спадкову справу.
    Це дуже важливо. Всі нотаріуси (і державні і приватні) мають право відкривати та вести спадкові справи, та не всі нотаріуси зацікавленні у цьому. Наприклад, померла людина та її майно знаходяться на тимчасово окупованій території. Така ситуація спричиняє багато питань та викликів які нотаріус може не захотіти вирішувати. Якщо у такому випадку ви звернетеся до приватного нотаріуса, він проаналізувавши ваші документи, може одразу сказати що не візьметься за вашу спадкову справу, або повідомить умови за яких може її вести. Якщо ви без узгодження подасте заяву у державну нотаріальну контору, ваша спадкова справа може бути відкрита, але отримання свідоцтва на спадщину може тривати роками (протягом цього часу ви не зможете розпоряджатися успадкованим майном). Загальне правило – якщо успадковане майно має цінність (квартира, будинок, земля, автомобіль, гроші…) краще звертатися до приватного нотаріуса з яким ви зможете обговорити та узгодити всі умови. Якщо майно не має цінності, звертайтеся до державного.

  3. Ціна.
    Існує міф що державний нотаріус дешевше ніж приватний.
    По-перше, з приватним нотаріусом можна домовитися про ціну (це передбачено законом), з державною нотаріальною конторою домовитися не можливо.
    По-друге, можна провести аналогію між державною і приватною медициною.
    Отримуючи умовно «безкоштовну» державну медичну допомогу у державній лікарні, людина насправді сплачує свої кошти за роботу персоналу, ліки, матеріали, процедури, аналізи тощо. В результаті сукупна вартість лікування у державній лікарні може скласти суму більшу ніж у лікаря з приватною практикою, при тому що якість, комфорт, увага до клієнта на користь приватного.
    Аналогічно зі спадщиною, дещо нижча ніж у приватного нотаріуса початкова вартість подання заяви на прийняття спадщини, з плином часу зростає за рахунок додаткових витрат на «адміністративно-технічні послуги», наприклад копії (які приватний нотаріус pробить безкоштовно). В результаті, кінцева вартість оформлення спадщини у державній нотаріальній конторі становиться аналогічною (або і вище) оформленню спадщини у приватного нотаріуса, при цьому людина яка звернулася до приватного нотаріуса вже отримала свідоцтво про право на спадщину у кофортних умовах, у атмосфері поваги до ваших потреб і обставин.

Коли подавати заяву про прийняття спадщини

Заяву про прийняття спадщини слід подавати протягом 6 (шести) місяців від дня смерті спадкодавця (не після, а протягом шести місяців).

Чому важливим є сам факт подання заяви:

  1. З моменту подання заяви ви забезпечуєте недоторканість вашого спадкового майна.
  2. Подавши заяву першим ви забезпечуєте комфортність оформлення спадщини саме для вас.
  3. Людина, яка першою подала заяву про прийняття спадщини, має низку переваг у порівнянні з іншими спадкоємцями.

Якщо заява не подана вчасно

Якщо заява про прийняття спадщини не подана вчасно, у судовому порядку потрібно буде встановлювати додатковий термін на прийняття спадщини.

Додатковий термін на прийняття спадщини – це строк, який може бути наданий у спадковій справі для подання заяви про прийняття спадщини після закінчення основного строку. Цей додатковий термін може бути наданий судом або іншими уповноваженими органами за певних умов, наприклад, якщо спадкоємець не міг подати заяву вчасно з об’єктивних причин, таких як хвороба або непередбачені обставини. Використання додаткового терміну може дати можливість спадкоємцю подати заяву після закінчення основного строку та відстежити його права на спадщину.

Заява про прийняття спадщини

Консультація нотаріуса (Київ)

Оформлення спадщини

Пройдіть три кроки та дізнайтеся вартість оформлення спадщини

КУДИ ВІДПРАВЛЯТИ РОЗРАХУНОК:

Нотаріус Горбуров К.Є.

Київ, вул. Пирогова, 2

Розклад роботи:
Понеділок: 08:00-20:00
Вівторок: 08:00-20:00
Середа: 08:00-20:00
Четвер: 08:00-20:00
П’ятниця: 08:00-20:00
Субота: 10:00-17:00
Неділя: 10:00-17:00

Консультація нотаріуса

Консультація нотаріуса
UK