Згідно законів України, оформлення спадщини здійснюється нотаріусом який працює у місцевості де була прописана померла людина.
Процес оформлення спадщини складається з наступних етапів:
1. Подання нотаріусу заяви на прийняття спадщини. Заява – це документ який складається особою яка має право на спадщину (нотаріус допоможе скласти заяву).
2. Подання документів. Свідоцтво про смерть спадкодавця, документи, що підтверджують родинні зв’язки, заповіт (якщо є), документи на майно, паспорт, ІПН спадкоємця.
3. Відкриття спадкової справи. Це правовий процес за який відповідвльний нотаріус та під час якого майно та активи покійника розподіляються серед спадкоємців відповідно до спадкового права та волі покійника.
4. Отримання свідоцтва про право на спадщину. Після перевірки документів та закінчення строку для прийняття спадщини (зазвичай 6 місяців), нотаріус видає свідоцтво про право на спадщину яке дозволяє розпоряджатися успадкованим майном.